fredag, februar 29, 2008

VERDENS BESTE MORFAR


Her er morfaren min. På dette bildet er han sammen med Milla. Jeg har bare så lyst å fortelle hvor heldig jeg er som har hatt en så fantastisk morfar! Han har vært veldig dårlig en stund, skjønner du, og i kveld så fikk han endelig reise hjem til Jesus! Det er ikke bare en floskel å si, for han elska virkelig Jesus og har vært et forbilde for meg på hvordan leve med Jesus i hverdagen. Så han har virkelig fått feise hjem, det er så godt å vite!


Vi var på besøk hos ham for et par uker sida, og det er rart å være hos noen som har så kort tid igjen på jorda. Da blir himmelen så nær, så virkelig! For i livet til vanlig er det fort gjort at himmelen ikke blir en realitet, man glemmer at dette livet ikke er alt. I kveld har jeg sitti og tenkt at "så heldig han er!" Han har fått fullført det livet han fikk i troen på Jesus, og endt det trygt i Jesu hender. Og nå har han endelig fått møte Han som han har trodd på!


Men jeg kommer til å savne ham. Han var veldig flink til å skrive og kjøpe fine kort, og han signerte alltid med "din egen morfar". Og det var han, jeg følte at han var min, en helt spesiell morfar bare for meg! Og likevel gikk han som "morfar" blant vennene våre, tror mange av dem og ble glad i ham! HJERTEVARM er nok et ganske dekkende ord, tror jeg, men likevel en skøyer og en stor guttunge! :) En morsom lekekamerat!



Og noe av det jeg vil huske best er at morfar alltid likte å snakke om Jesus. Da gråt han nesten alltid, fordi han var så overvelda av hvor høyt Gud elsker oss mennesker, tror jeg. Og så ba han mye for oss, og det er jeg så takknemlig for! Jeg tror han har hatt stor innvirkning på at etterkommerne hans lever for Jesus. :)


Er så glad for at en dag skal jeg se ham igjen! Hos Jesus! Det står i Bibelen at vi som tror på Jesus ikke trenger å sørge slik som andre, fordi vi har et håp om å sees igjen. Jeg kommer til å savne min egen, kjære morfar, men jeg har et håp! HIMMELEN! Og det er ikke noe vagt "kanskje", men jeg kan være sikker, fordi jeg tror at Jesus er Guds Sønn . og har bedt Ham bli min Herre.


Til slutt.... Smak og kjenn at Herren er god! Altså: Prøv å gi livet ditt til Jesus, hvis du ikke har gjort det, la Ham forvandle deg!


Klem fra Heidi




2 Comments:

At 8:07 p.m., Anonymous Anonym said...

Hallo!
Alltid oppbyggende å lese hva dere skriver på bloggen! Gud velsigne dere!

 
At 9:30 p.m., Blogger Familien BS said...

Jeg heier på dere!

"Går du gjennom vann, er jeg med deg, gjennom elver, skal de ikke rive deg bort." -Jesaja 43,2

 

Legg inn en kommentar

<< Home