lørdag, mai 19, 2007

BACK AGAIN!

Hei, her er vi på nett igjen! Har visst blitt en stund sida sist nå, pc'n vår har vært noen uker på reperasjon og sånn. (Og sånn vil si andre unnskyldninger for ikke å ha blogge, du kan finne på noen selv, hvis du vil!)

Nå har vi bare tre uker igjen på skolen! Det har gått veldig fort, og de tre siste ukene kommer vel til å gå minst like fort... så da må vi jammen flytte derfra. (er vel strengt tatt ikke så lei meg for å flytte fra internatlivet etter to år da...)
Hvor vi skal flytte? Det har vi lurt på ganske mye i vår, men vi ender opp med å flytte til Skoppum! Kanskje du ikke har hørt om stedet før? Det er nok ikke så rart, for det er ei lita bygd som ligger 7-8 km fra Horten. Betel Horten (som er menigheten vi har gått i de to siste årene, og som vi også vil fortsette i) har tatt over et menighetslokale på Skoppum, og der skal vi bo i en leilighet i andre etasje. Ganske pussig igrunn, for siden Betel tok over for halvannet år siden, har Torkjell hatt ekstra hjerte for barna på stedet der (har vært med på en barneklubb der, se) og i høst fikk plutselig jeg også stedet lagt på hjertet mitt. Vi snakka ikke sammen om det før etter nyttår, og ingen av oss tenkte vel egentlig på at vi kanskje skulle flytte dit, men etterhvert så har vi skjønt at det er nok der Gud vil ha oss en stund framover. Vi skal være med å styrke barnearbeidet her, og få kontakt med de som bor i bygda. Det er jo litt lettere det når man bor der selv!
Så vi har altså spennende tider i møte! Har så vidt begynt å pakke litt til flyttinga, men vi har jo det meste i esker fremdeles, så det skal bli reine julaften å pakke det opp igjen vil jeg tro.

Ellers går det fint med oss også, både jeg og Milla vokser og blir store! ;) Magen min har blitt ganske så svær, det er jo bare to måneder igjen til termin nå. Og Milla vokser og prater mer og mer forståelig. Ho er veldig glad i å leke i sandkassa og også styre og stelle med å "lage mat" og sånn. Ho fikk sitt eget te-servise i går, og det skal jeg si var stas!
Har desverre ingen bilder å legge ut denne gangen, har vært ganske sløv på det området også i det siste, men skal skrive igjen om ikke så lenge, og da skal jeg jammen ta med noen bilder.

Må fortelle at Torkjell filma endel på 17. mai, blant annet når vi var i Askim og spiste middag med foreldrene mine, morfar og Leif Ingvald (bror) og familien. Han hadde satt i en helt nye kassett, så alt skulle være i orden, men så viste det seg at han hadde satt i en rensekassett... :) Ja, ja, sånn kan det gå!

Vi har vært i Sarpsborg nå siden 16. mai, hadde nemlig fri fra skolen i går, så da tok vi en helg på Østfold-sida. Hadde vel egentlig tenkt å være flink og pakke litt til flyttinga, men motivasjonen har ikke helt meldt sin ankomst enda...

Hm...jeg skal skrive mer seinere jeg...
Men ha en riktig god helg! Husk at JESUS LEVER! Han gav livet sitt for at DU (og jeg) skulle få leve! Det er verdt å takke Ham for, og også gi Ham tilbake alt det vi kan gi, og det er vårt eget liv.

Klem fra Heidi