fredag, desember 21, 2007

SÅ MANGE NYE OPPDAGELSER!

Det er ganske morsomt om dagen, for selv om Milla jo har vært med på jul før, på vinter osv, så blir det nesten som første gang i år, for ho husker ikke noe av det fra i fjor! F.eks. snø! Har jo ikke vært så mye av det enda, men søndag for to uker sida, hadde det kommet et lite lag, og da benytta vi sjansen og stakk ut!
Først var ho ganske skeptisk, men etterhvert likte ho det ganske godt (selv om ho ikke ville reise seg opp selv når ho datt...) Og det endte med en snømann! :)

Det var jammen godt jeg tok bilde av den, for da vi kom ut noen timer etterpå, hadde den velta. Og Milla snakka i flere dager om "stakkars mam" (altså: Stakkars snømann)

Ellers har vi hatt en ganske rolig førjulstid. Torkjell har hatt litt fri i blant, og det har vært deilig! Han begynner i en annen barnehage etter nyttår, et litt mer fast vikariat. Da har han fri hver fredag, og det skal bli fint! Litt mer overskudd til menighetsarbeid o.l. da, tenker jeg.

Vi har også bakt pepperkaker i år, og Milla fikk være med (og det var første gang). Det likte ho godt, men blei veldig lei seg når ho ikke fikk spise mer deig... :) Det gikk fort over da ho fikk en ferdig kake, da. Joel var faktisk også tilstede, selv om han ikke var særlig aktivt med i bakinga:




Mmm...deilig blei det!

På julaften skal vi til Båstad, til mine foreldre. Der er Leif Ingvald (bror) og familien også, det blir koselig og nok også livlig! For første gang så lenge jeg kan huske skal ikke min morfar være der da, han er for dårlig nå, så det blir rart, men vi skal besøke ham på gamlehjemmet.

Ellers har vi det bra, men travelt! Vi fikk likevel tid til den høsttruen jeg skreiv om i forrige blogg, det var "ille koselig"! Jeg tenkte her en dag at det er så typisk, at når jeg egentlig har mye å skrive om her, har jeg ikke tid, og hvis jeg har tid, er det ikke mye å skrive om...

Ønsker deg en riktig GOD JUL hvertfall! Må Gud velsigne deg!

Husk: For så høyt har Gud elsket verden at Han ga Sin Sønn, den eneste, for at hver den som tror på Ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.

For Gud sendte ikke Sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst (redda) ved Ham. (Johannes 3:16-17)

Klem fra Heidi